Om klubben

I AASK dyrker vi det sociale, da dette er en vigtig drivkraft for klubben. Ønsker du derfor aktivt, at være en del af et socialt fælleskab er du kommet til det rette sted. Sammen flytter vi nemlig klubben ind i fremtiden og dette gør vi gennem frivillige kræfter – ved interne stævner, arbejdsdage, daglig hjælp under træning, mv.

Frivillig

AASK drives udelukkende på frivillige kræfter. Du kan byde ind som frivillig ved vores interne stævner, arbejdsdage, bestyrelsesarbejde eller i andre situationer. Arbejdet giver rabat ved festligheder og muligheden for nyt udstyr.

Dyrk sporten

I klubben dyrker vi en fælles interesse - styrke - og det kan mærkes hver gang du træder ind af døren. Vi støtter hinanden mod hver vores mål og der er altid hjælp at hente - træningssparring, spotterhjælp, stævnehjælp, mv.

Sociale Medier

Følg med der hvor det sker - AASK har både en offentlig og en privat FACEBOOK profil samt en INSTAGRAM profil. Følg med i hvad der sker i klubben gennem disse kanaler eller hold øje med tavlen i klubben.

Ofte stillede spørgsmål

Styrkeløft er en sport, hvor der konkurreres i disciplinerne SQUAT, BÆNK og DØDLØFT. Styrkeløft forveksles ofte med vægtløftning, men de er dog to forskellige grene, der samlet går under betegnelsen kraftsport. Begge har til fælles, at der skal løftes så tung en vægt, som muligt på baggrund af tre mulige forsøg, i hver disciplin.

Styrkeløft består af henholdsvis klassisk styrkeløft og styrkeløft med udstyr, hvor der i begge typer kan stilles op i henholdsvis 3-kamp, hvor alle discipliner gennemføres, og enkelt disciplinen bænkpres.

I klassisk styrkeløft stilles der op i den velkendte trikot, knævarmere, håndledsbind og bælte, som er det godkendte ‘udstyr’, hvis der stilles i klassisk styrkeløft. Styrkeløft i udstyr er det førnævnte ligeledes godkendt, men her er det tilladt at stille i såkaldte dragter, som giver anledning til flere kilo i løftene, men det er også teknisk mere udfordrende.

Styrkeløftsporten er i dag lige så meget en kvinde-sport, som det er en mande-sport, da der i især de seneste år har været en stor tilslutning af kvindelige løftere.

Der konkurreres i vægtklasser og alder. Du kan stille fra du fylder 15 år og deltage aktivt op gennem årene.

SPØRGSMÅL?

Send endelig en besked via vores FB side eller til vores mail – Aalborg.styrke@gmail.com. Alternativt tag fat i en fra bestyrelsen nede i klubben – Jeppe P. Rosenørn er ofte at finde i klubben mandag og onsdag aften.

Jeppe Poder

Formand

Tidl. bodybuilder, der nu er blevet styrkeløfter. Jeppe siger aldrig nej til en udfordring og er altid klar – hvad enten det er en arbejdsopgave eller en tung træning. Jeppe tager sig af indmeldelse af nye medlemmer.

Jonas Møll

NæstFormand

Jonas har fingeren på pulsen inden for sporten Styrkeløft. Udover sit arbejde i Aasks bestyrelse, er han både med i Eliteudvalget samt træner for landsholdet.

Anton Egholm

Sekretær

Klubbens sekretær. Udarbejder referater, og holder styr på klubbens kommunikation udadtil.

Lars K. Lund

Bestyrelsesmedlem